úterý 4. listopadu 2014

Prvni den v Singapuru - Gardens by the Bay, Marina Bay Sands Hotel a Chinatown

Po snidani, ktera se podava od pul devate, jsem vyrazila do ulic denniho mesta. Predpoved pocasi byla vselijaka a pocitala jsem i s destem, ale rano svitilo slunce a tento stav vydrzel az do vecera. I kdyz panoval lehci opar. A taky pekne dusno, ktere me prastilo do nosu, sotva jsem opustila klimatizovany hostal.
Zamirila jsem na stanici metra Chinatown a nechala se dovezt o tri stanice dal na Bayfront, ktera je v blizkosti luxusniho hotelu ve tvaru lode Marina Bay Sands a take futuristickych zahrad Gardens by the Bay, ktere jsem chtela navstivit jako prvni a vyhnout se proipadnym houfum turistu. Turiste tam sice byli, ale ne tolik, ze by to lezlo krkem.


 Zahrady jsou pristupne zdarma od 5 rano, jen vstup do dvou skleniku a na vysuty most jsou zpoplatneny. Zaplatila jsem 28 SG dolaru a sla vlezla do kvetinoveho domu. K memu prekvapeni bylo vevnitr o poznani chladneji nez venku. Stejne tak i ve skleniku destneho lesa. Tam bylo i vlhceji. Dominantou je vodopad. Obdivovanim a focenim flory jsem stravila asi dve hodiny. Pak se presunula do toho venkovniho parna k umelym velkym stromum, ktere se staly jednim ze symbolu mesta. Ve vecernich hodinach tu probiha svetelna show, na kterou se chci urcite nekdy zajet podivat.
Za 5 SG dolaru jsem byla vyvezena na vysuty most, odkud se mi naskytl dalsi velmi zajimavy pohled na okoli.
Bylo po poledni a hlad se jiz hlasil ke slovu. Predtim, nez jsem se ale vydala najit neco k snedku, vydala jsem se jeste na vyhlidku hotelu Marina Bay Sands. Prosla jsem se vstupni halou, ktera me ale moc neoslovila. Vstup k vytahu na vyhlidku je z venci u treti hotelove veze. A cena vstupneho je na muj vkus az prilis vysoka - 23 SG dolaru.
Vytah nas vyvezl do 56. patra ani ne za minutu. Stativ je na vrcholu zakazany, ale hotelova ochranka vyfoti na pozadani.


 Chvili jsem se pokochala vyhledem z ptaci perspektivy a zamirila dolu. nasedla na metro a dojela zpet do Chinatown, kde jsem si v automatu dobyla svou EZ-link kartu (je to velmi snadne) s zamirila ulici Pagoda najit neco k snedku. Ulice byla lemovana obchody se suvenyry a oblecenim. A ceny o poznani prijemnejsi nez v centru.
V restauraci Chinatown Seafood jsem si porucila nudle na singapursky zpusob a poradne si zaplnila zaludek. Pak se jeste prochazela ulickami cinske ctvrti, okukovala, co bych si mohla pripadne dovezt domu. V nabidce jsou hodne cinske hulky.
Navstivila jsem cinsky buddhisticky chram Buddha Tooth Relic Temple, v mistnim nakupnim centru objevila dalsi stanky s jidlem. Po ceste zpet jsem okusila marinovane napul susene veprove maso a v jakesi cukrarne si porucila mistni zmrzlinu nazyvanou "snow ice" s prichuti lychee.
Protoze se pomalu blizil zapad slunce, zamirila jsem smerem k Merlion Parku, abych poridila nejake fotky Merliona a nabrezi i za svetla.

V hotelu Marina Bay Sands jsem si zjistila, ze z terasy delaji kazdy vecer v osm a pul desate laserovou show. Vcera jsem nejake lasery zahledla a dnes se tam chci na osm vratit.
Po tom celodennim chozeni v horku dnes budu urcite spat jako zabita.


Postrehy: Diky tomu, ze Singapur dlouhou dobu patril pod britskou spravu, jezdi se tu v levo. A to nejen autem, ale lide chodi i v levo. Na escalatorech v metru se radi na levou stranu.
Metro, muzea, obchody ...jsou klimatizovane. Takze behem presunu SMRTi se neupecete.
Voda z kohoutku je pry pitna. Caste jsou na verejnych mistech fontanky s pitnou vodou.
Mistni jsou na technologii orientovani lide. Na ulici vsichni chodi s mobilem, tabletem, klidne jedi u stanku s rychlym obcerstvenim a v ruce maji tablet. Jo, maji stesti, ze je tu tak bezpecno. Tohle by si v nekterych zemich mohli dovolit jen jednou.  Diky tomu si to tu uzivam. To, ze nemusim schovavat fotak a klidne jej mam cely den zaveseny na krku.




























Žádné komentáře:

Okomentovat