úterý 11. listopadu 2014

Prejezd do Kuala Lumpur

V nedeli jsem si pres Payung Guest House koupila listek na autobus do Kuala Lumpur a mel mi byt dorucen do vcerejsiho vecera. jenze nebyl. Nemela jsem ale mit strach, pry mi jej pred odjezdem strci pod dvere me chatky. O.K. tak jsem rano vstala a jizdenka zatim nikde. po osme jsem se sla nasnidat do plazoveho baru, kde jsem se rozloucila se Zairzalem, ktery tam prave byl. Take litoval toho, ze jsem nemela lepsi podminky na surfovani. Vcera zavecer jsem si od nej jeste pujcila prkno za 10 RM a sla se trochu bavit na skoro neexistujicich vlnach.
Kdyz jsem se vratila ze snidane, jizdenka pod dvermi byla! Odjezd byl v devet, tak jsem se presunula k silnici na zastavku a cekala, az autobus prijede. Cekala me dlouha cesta, ktera nastesti ubehla rychle.

Do Kuala Lumpur jsme dojeli vcas. Ve 14:30 jsem vysedala a cekalo me hledani nejake smerovky na metro, nebo vlak, nebo jake tu maji dopravni prostredky. Bohuzel Kuala Lumpur neni Singapur a smerovky v anglictine tu trochu chzbi, nastesti mistni mi ochotne poradili. Na prvni dojem je KL pekne chaoticke mesto. Dalsi chaoz me cekal po prichodu na vlakovou zastavku (nebo-li mistni metro). Jednotlive linky tu nejsou synchronizovane, takze jeste musim zjisti, jestli existuje nejaka specialni karta, jako tomu bylo v Singapuru, nebo budu muset pred kazdou jizdou natukat do automatu, kam jedu a pak dostat jakousi plastovou minci (podobnou te do nakupniho kosiku v Tescu), kterou pak prilozim na turniket, aby me vpustil do nastupiste a v cilove stanici ji do turniketu vhodim. Vubec jsem nechapala, co mam delat. Opet napomocni lide. No a posledni chaoz nastal po prijezdu na stanici, ktera se nachazi teoreticky nejblize Chinatown a memu hostalu The Explorers Guest House, kde jsem si zamluvila 5 noci. Nemohla jsem se dohledat spravneho smeru. Spletla jsem si Jln Ampang s jinou ulici Ampang a musela ze vracet. Nakonec o hodinu pozdeji od prijezdu jsem hostal nasla a s ulehcenim se ubytovala a prevlekla propocene veci.
Ukolem dne ale nebylo hned vyrazit na poznavacku, ale vyprat. V hostalu bohuzel tuto sluzbu neposkytuji, ale poradili mi, kde je nejblizsi pradelna. Tak jsem se vydala se spinavym pradlem v batohu do Chinatown najit pradelnu. po ceste me oslovil Anglican propagujici nejaky hostel. Byl trochu nasnupany, tak nez mu doslo, ze nechci ubytovani, ale jen vyprat, byli jsme u jeho hostalu. Zklamane me dovedl k pradelne rainbow, ktera byla o ulici dal a ja pak stravila skoro hodinu cekanim u pracky a susicky, nez se mi vypere tech mych par svrsku.
A pak jiz zamirila smer Central Market, kde jsem neco pojedla a omrkla suvenyrz pak na namesti Merdeka, ktere je symbolem nezavislosti zeme. Pomalu se smrakalo a v dalce byly videt Petronas Towers. na ty se chystam zitra rano. musim brzy vstat, abych dostala vstupenku.
No a jelikoz se nekteri mistni (hlavne tedy muzi) moc pratelsky netvari a na hostelu doporucuji po 22 se po meste moc nepohybovat (hlavne ne sam), tak jsem to pro dnesek zabalila.








Žádné komentáře:

Okomentovat